SniperHunt05

Keskustelua SniperHunt-peleistä

SniperHunt05

ViestiKirjoittaja Rokker » 03 Touko 2005, 21:40

Kuva

SniperHunt05 pelataan Chairborne BootCamp'05 tapahtuman yhteydessä sunnuntaina 15.05.2005 Chairbornen pelialueella Vihtijärvellä.

Pelille ei tehdä erillisiä kotisivuja vaan tämä viestiketju toimii pelin tiedotuskanavana. Pelin virallinen IRC-kanava on totutusti #Antisoft @ IrcNet.

Pelimaksu on 5€, Bootcamp:in osallistujilla pelimaksu sisältyy Bootcamp:in osallistumismaksuun.

Peliin ei oteta ennakkoilmoittautumisia, siihen ilmoittaudutaan paikanpäällä, jolloin myös kerätään osallistumismaksut.

Pelillä ei ole osallistumis- eikä ikärajaa. Alaikäisiltä vaaditaan LUPALAPPU.

Pelissä pelataan irrallisia pelejä, jotka kaikki liittyvät tarkka-ampujatoimintaan.

Pelissä käytetään Chairborne:n normaaleja sääntöjä.

Rokk Oon !
Viimeksi muokannut Rokker päivämäärä 31 Elo 2005, 10:54, muokattu yhteensä 2 kertaa
Rokker
Chairborne

ViestiKirjoittaja Nysse » 05 Touko 2005, 15:28

Mihin mennessä paikalla pitäisi olla ilmoittautuneena?
Nysse

ViestiKirjoittaja Vieras » 05 Touko 2005, 18:26

Onko pelissä ase tai varusterajoituksia?
Vieras

ViestiKirjoittaja SuojaLasi » 05 Touko 2005, 18:32

Noniin. Tiedättehän, että olen aloittelija, mutta haluaisin mukaan tähän tapahtumaan kavereideni kanssa. Meillä on hyvät aseet, kuulia tarpeeksi ja kunnon suojalasit. Laughing Elikkä, otettaisiinko meidät mukaan?

Mistä tuollaisen "lupalapun" voisi tulostaa/hankkia.

Kiitos etukäten.

-suojalasi-
Ammun 10 metrin päästä sarjaa.
SuojaLasi

ViestiKirjoittaja Rokker » 05 Touko 2005, 19:17

Anonymous kirjoitti:Onko pelissä ase tai varusterajoituksia?

Pelissä ei ole muita rajoituksia kuin ne, jotka säännöt määrää. Maastopuku on suositus.

SuojaLasi kirjoitti:..., otettaisiinko meidät mukaan?

Mistä tuollaisen "lupalapun" voisi tulostaa/hankkia.

Kaikki otetaan mukaan kunhan säännöt täytyy.
Lupalappuun on linkki tämän viestiketjun ensimmäisessä messussa.

Rokk Oon !
Rokker
Chairborne

ViestiKirjoittaja Sepe » 06 Touko 2005, 09:38

Tarvitseeko SniperHuntiin erikseen ilmoittautua paikanpäällä?

Olet muuten ilkeä setä Rokker, kun heti BootCampin ilmoittautumisten mentyä kiinni tuon laitat.
Seppo "Sepe" Hämäläinen, Zaire Liberation Force
Sepe

ViestiKirjoittaja Rokker » 06 Touko 2005, 11:01

Sepe kirjoitti:Tarvitseeko SniperHuntiin erikseen ilmoittautua paikanpäällä?

Olet muuten ilkeä setä Rokker, kun heti BootCampin ilmoittautumisten mentyä kiinni tuon laitat.

Kyllä tarvitsee.

Kyllä olen =) Ihan tarkoituksella tuo ja "yllätyksestä" oli mainittu jo aikaisemmin.

Rokk Oon !
Rokker
Chairborne

ViestiKirjoittaja ^Zoel- » 07 Touko 2005, 08:42

Eli onkos tämä Sniperhunt se bootcampin peli vai oma pelinsä? Kun tuolla lukee että pelataan oma skenaarionsa ni onkos tää sitte se?
Voi Prkl emmä keksi tähä mitään järkevää.
^Zoel-

ViestiKirjoittaja Rokker » 07 Touko 2005, 10:13

^Zoel- kirjoitti:Eli onkos tämä Sniperhunt se bootcampin peli vai oma pelinsä? Kun tuolla lukee että pelataan oma skenaarionsa ni onkos tää sitte se?

SniperHunt05 on sekä BootCamp'05:n peli että oma pelinsä. Toisinsanoen BootCampin läpi käyneet pääsevät tuoreeltaan pieksemään sen läpikäymättömiä suuremmassa määrässä.

Rokk Oon !
Rokker
Chairborne

ViestiKirjoittaja Sepe » 07 Touko 2005, 10:26

Eli harjoituspeli ja Tark'ampujanMetsästys ovat erillisiä pelejä? Voisit muuten tapahtuman sivuillekin laittaa juttua siitä.
Sepe

ViestiKirjoittaja Vieras » 07 Touko 2005, 16:32

Siis pitääkö olla Pulttilukko tai vastaava että pääsee mukaan? Kun nimi on Sniper Hunt?
Vieras

ViestiKirjoittaja Mahjor » 07 Touko 2005, 18:03

Minkälainen aikataulu pelillä on?
Mahjor

ViestiKirjoittaja kenny » 07 Touko 2005, 23:16

sepe: harjoituspeli ja sniper hunt = sama asia

vieras: ei tarvitse olla pulttilukko kaikilla aseilla pääsee peliin
mu äikä ol kympi
kenny
Chairborne

ViestiKirjoittaja Mahjor » 08 Touko 2005, 19:51

Kyselin jo tässä aikaisemmin että millainen aikataulu pelillä? Milloin noin suunnilleen pitäisi olla ilmottautunut jne...?
Mahjor

ViestiKirjoittaja Rokker » 09 Touko 2005, 20:57

Peliin ilmoittautuminen alkaa klo 10:00 ja pelataan useita pelejä useita tunteja. Itse BootCamp'05 päättyy noin klo 18:00, mutta SniperHunt-pelejä voi pelata varmaankin vielä sen jälkeenkin jos jaksamista ja kiinnostusta löytyy.

Kaikki pelit pelataan lyhyinä irrallisina peleissä, eikä niissä ole käytössä uudelleensyntymiset.

Rokk Oon !
Rokker
Chairborne

Lääkintämiessääntö

ViestiKirjoittaja Xyrian » 11 Touko 2005, 15:29

Onko pelissä jonkunlaista lääkintämiessääntöä? Onko kyseessä siis jonkinlaista "snipujen# jahtaamista vai?
Xyrian

ViestiKirjoittaja Rokker » 12 Touko 2005, 22:20

Peleissä ei ole käytössä lääkintämiehiä eikä (kuten jo mainittua) uudelleensyntymisiä.

Kuten myös jo mainittua, pelattavat pelit (skenut) liittyvät tarkka-ampujatoimintaan. Pelattavista peleistä kerrotaan vasta paikanpäällä. Luvassa on mm. skriptattuja tilanteita.

Rokk Oon !
Rokker
Chairborne

ViestiKirjoittaja PullonPohja » 16 Touko 2005, 08:01

Tämä Sniperhunt oli itseni ensimmäinen kyseisen pelisarjan jäsen, johon tuli päästyä. Adventtiräiskintä '03:n xnipahuntti oli tätä ennen ainoa kokemus Chairbornen metsästyksistä.

Alku meni itselläni sähellykseksi, kun Sniperhuntin alkamisajankohtaa ei oltu selvästi merkitty aikatauluihin. Päätin siis mennä katsomaan sattuneista syistä ATAK-rasteja ja sieltä saavuinkin Hanalaan toteamaan, että kaikki tarkka-ampujat taistelupareineen olivat lähteneet jo metsään kuusen alle ja Hanalassa oli ainoastaan se suurempi sakki. No, siinähän sitten palloilin seuraavan pelin alkuun leirinuotioilla ja jauhoin jöötiä.

Tuli toinen peli ja peli saatiin käyntiin hauskojen muotoon menemisien katseluiden saatellessa alkua. Taisteluparimme sekä toinen taistelupari asettuivat outpostin (mutka Hanalasta Tuoppiaan päin) tietämille väijyyn, yksi jannu puussa (Gravewind), kaksi metsässä ja itse varmistelemissa irtautumista ja koukkaamassa vastustajan selkään. Muutama tippui ja vihollisille tuli kiire, he jatkoivat nimittäin suoraan Tuoppiaan meitä ihmettelemättä.

Aloitimme tien tukkimisen, barrikaadista tuli toimiva ja pitkä. Barrikaadilla oli sinä hetkenä kuusi tarkka-ampujaa, me kaksi taisteluparia, jotka olimme alunperin jo asettuneet siihen väijyyn sekä yksi uusi taisteluparia. Naamioin tarkka-ampujani (Tung^) aukealle luonnonmateriaalein niin, ettei häntä todellakaan voitu huomata tielle päin minun suojatessa sivustoja. Asetuin itse metsään gua_ranan seuraksi häntä mahdollista rynnäkköä vastaan avittamaan sekä suojaamaan koko barrikaadimme sivustaa koukkaukselta.

Viholliset asettuivat barrikaadille ja alkoivat purkaa sitä. Toiminta alkoi. Eliminoimme suurimman osan porukasta heti alkuunsa ja viimeisetkin rippeet tippuivat lähestulkoon samantien. Eliminoituneet olivat tässä vaiheessa asettuneet gua_ranan ja minun tulilinjalleni isoksi ryppääksi, lähdin siis itse varmistamaan rekan sijaintia. Löysimme vielä yhden oman taisteluparin metsästä ja kävimme lyhyen ja nopean tulitaistelun, mutta "PELI OHI!" -huuto keskeytti taistelumme. Tarkka-ampujien voimaa.

Lopputulos: rekallinen vihollisia 0 - kuusi tarkka-ampujaa 6.

Kiitokset kaikille peleistä, vaikka ainoastaan yhteen osallistuinkin =).

Pelitaito-rastin metsätunari kuittaa ja kiittää.
Mess with the best - die like the rest
PullonPohja

ViestiKirjoittaja Great » 16 Touko 2005, 08:34

Hyvat pelit oli! Ainoa asia mika meni sekaisin minulla oli se, etta en tiennyt mihin ryhmaan kuuluin sen tiesin, etta kuuluin kakkoseen. Mutta en sita, etta olinko Ahmassa vai missa..
Great

ViestiKirjoittaja Rokker » 16 Touko 2005, 09:57

Jäi kertomatta tuon "Nappikaula"-pelin lopputulos eilen joten se on nyt tässä:

"Nappikaula"-pelin voittivat "sotilaat", koska tarkka-ampujien tehtävinä eliminoida komentajien adjutantit. Ilmeisestikin Ryhmä 2:n molemmat adjutantit jäivät "henkiin" Nallestanian leirissä. Ryhmä 1 menetti Komentajansa ja toisen adjutantin jo Nallestaniasta ajoneuvoille siirtymisen aikana ja viimeinen adjutantti eliminoitui PullonPohjan kuvaamalla barrikadilla, johon ajoneuvot joutuivat pysähtymään.

Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta.

Ko. pelissä oli siten hämäyksenä mm. sekä komentajat ja toisen komentajan kantama salkku.

Rokk Oon !
Rokker
Chairborne

ViestiKirjoittaja Sakemanni » 16 Touko 2005, 15:44

Kiitokset peleistä. Olivat ihan mukavia.

Pieni asia kuitenkin jäi pahasti epäselväksi. Ennen varsinaisten skenaariopelien alkua käskettiin kylään jääneiden pelaajien lähteä etsimään tarkka-ampujia tietä myöten aina kääntöpaikalle asti. No aikamme rymyttyä lähellä kääntöpaikkaa alkoi jo ihmetyttää, että jopas on saamattomia tarkka-ampujia kun laukaustakaan ei ole kuulunut (olettaen, että olemattomat tarkka-ampujat oli briiffattu eliminoimaan meidät), vaikka matkaa oli taitettu jo pitkästi ja haravoitu alue kattoi tien ja sen reunat pitkältä matkalta. Kääntöpaikan ympäristössä näkyi ensin yksittäisiä tyyppejä, mutta paria askelta myöhemmin sielä näkyikin iso kasa porukkaa, joista todella harvalla oli suojalasit päässä. Ei ollut vahingonlaukaus kovinkaan kaukana, ainakaan itseltäni. Eli mikä oli homman nimi? En lähde syyttelemään ketään, vaan haluan vain tietää, että miksi homma tehtiin näin. Itse eteneminen kohti kääntöpaikkaa oli peräti hauskaa, joten ideana ihan toimiva juttu.

Nappikaula oli sitten varsin hyvä peli. Jonkinlaista järjestäytymistä ehdittiin ensimmäisessä osastossa tekemään, joten homma toimi yllättävän hyvin. Pahin källi varmaan tapahtui, kun kuorma-auto jäi vartiotta ja tarkka-ampujat pääsivät sieltä käsin yllättämään etenevän ryhmämme. Radioyhteys toiseen osastoon olisi ollut hyvä keino pitää homma kasassa, mutta ilmeisesti oli tarkoituskin pitää pientä sähellystä päällä.

Et silleen. Kiitoksia vielä kaikille mukanaolijoille. :D
Örr..
Sakemanni

ViestiKirjoittaja Rokker » 16 Touko 2005, 15:59

Pikkasen itsekin tuota ihmettelen, koska tarkoitus oli että kylässä olevat peliin haluajat lähtevät yhdessä nipussa Tuoppian kääntöpaikalle, jossa briiffataan seuraava peli. Missään vaiheessa ei ollut tarkoitus että kylästä Tuoppiaan siirtyvät olisivat mukana missään pelissä, ainoastaan siirtymässä. Maskipakko oli sen takia, että Tuoppian maastossa oli peli päällä (johon siirtyjät eivät liittyneet mitenkään).

En tajua miten porukalle oli tullut tuollainen mielikuva että se siirtyminen liittyisi johonkin peliin. Itse olin jo siinä vaiheessa odottamassa porukkaa Tuoppiassa.

Rokk Oon !
Rokker
Chairborne

ViestiKirjoittaja Leveler » 16 Touko 2005, 16:20

Ensin selitetään tarkasti, mistä kohti maskipakko alkaa ja sitten sanotaan, että menette paikkaan X ja saatte siellä seuraavan tavoitteen. Ei jätä kovin paljoa mielikuvitukselle :)
Leveler

ViestiKirjoittaja Sepe » 16 Touko 2005, 17:34

Itse asiassa, muistaakseni siinä kylässä sanoivat, että "tuon puskan takaa voi joku alkaa ampua" tai jotain sinne päin. Eli kyllä me ainakin kuvittelimme, että siellä oli koko ajan röllejä valmiina lennättämään kuusimillisiä.

Vaan eipä mitään, hauskaahan siellä mettässä on rymytä :P

Itse tosiaankin eliminoiduin autoille päästyäni, katselin kuitenkin sivusta tarkka-ampujien taitavasti järjestetyn väijytyksen Outpostilla.

SniperHuntin ja perusskirmien eron olisi voinut selvemmin kertoa, jos sellaista nyt oli. Itse taisin suurimman osan SniperHuntista missata, Tuoppiaan kävelyn jälkeen istuimme taisteluparin kanssa tornissa vahdissa (johon omat alkoivat tulittamaan, vaikka olimme siellä olleet koko tehtävän ajan?) ja Biohazard-laukkutehtävän (Me tilattiin tosiaankin Frutti, ei salamipizza!) loppuosan katsoin, kuten jo todettu, kolmannesta persoonasta.

Terv. Punaisten ensin eliminoitunut adjutantti, se jolla oli rätti ja joka ei puhunut koko ajan "hoonoa soomea"
Sepe

ViestiKirjoittaja Drude » 16 Touko 2005, 21:29

Taisi joku levitellä ihan omia huhujaan siitä että kylästä tuoppiaan siirtyminen olisi itse peliä.

Sniperhuntin skenaarioiden ja skirmien eron kyllä varmasti erotti jos oli kuulolla siihen malliin että kuultu ymmärretään.
Simo "Drude" Sorvari
--------------------------
Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen
Drude

Seuraava

Paluu SniperHunt-pelit