CDS5: Palaute ja kuvat

Keskustelua Charlie Don't Surf-peleistä

ViestiKirjoittaja Windi^ » 06 Elo 2007, 12:28

Mave kirjoitti:Kertokaas joku viisaampi että mikä tossa on pyssyn päällä?

http://www.kolumbus.fi/aranli/cds5/imag ... mage48.htm

Mielestäni se näyttää punapistetähtäimeltä mutta eihän se sellainen voi olla vuonna 68?

Kyseessä on Coltin kantokahvaan kiinnitetystä kiikarista, joita oli käytössä myös Vietnamissa.
Sweeter far than life from I found that love was
Sweeter far than love to die as he did
[J.L.Runeberg]
Windi^

ViestiKirjoittaja Mave » 06 Elo 2007, 12:36

Laatikainen kirjoitti:Varusteiden puolelta ei kai voi enää parannusta toivoakaan, jos pelinjohto ei sitten innostu vaihtamaan paikalla ollutta uazia Fordin jeeppiin ennen seuraavaa peliä.

Johan tollainen melkein Chairbornen kalustosta löytyisi, oli käytössä CDS2:ssa, nyt "korjaamolla" monetta vuotta. Katsotaan jos asialle saisi tehtyä jotain.

Kuva:
Kuva

Windi^ kirjoitti:Kyseessä on Coltin kantokahvaan kiinnitetystä kiikarista, joita oli käytössä myös Vietnamissa.

Jep, näin Samilisko jo täsmensi IRC:ssä.
-Mave "Tampons are like airsoft guns; they keep pussies from becoming a bloody mess"
Mave
Chairborne

ViestiKirjoittaja Sargo » 06 Elo 2007, 14:46

Mave kirjoitti:
Windi^ kirjoitti:Kyseessä on Coltin kantokahvaan kiinnitetystä kiikarista, joita oli käytössä myös Vietnamissa.

Jep, näin Samilisko jo täsmensi IRC:ssä.

Joo, se olen minä. Tuntui ennen peliä hyvältä idealta toimia tark'ampujan tukimiehenä, mutta kun perjantai-illalla pääsi takaisin base camppiin niin kiikari pääsi takaisin reppuun. Ei sillä juuri mitään tehnyt kun gookseja koitin pusikosta zoomailla esiin. :)

Pelissä oli hyvä joukkue kasassa ja oli tosiaan kokonaisuutena paras skenu missä olen käynyt. Omassa porukassa kaikki eivät olleet toisilleen ennestään tuttuja, mutta kohtalaisesti ehti tehtävien välissä tutustua. Toivottavasti jatkossakin saadaan mahdollisuus kulkea nyt tutulla porukalla, vaikka nyt sitten 82nd merkit hihassa. Ensi kerran muistilistaan pääsee ykköseksi radio, välillä otti päähän kun olisi kyydille ollut tarvetta eikä sitä saanut edes pyydetyksi.

Pelistä erityiskiitokset congeille, otettiin turpaan kuten jenkkien sopiikin ja siihen tyyliin kuten olen toivonut. Pari kertaa oltiin aika rennosti vartiossa kun poteron yli vihelsi kuula ja osui kylän keskellä olevaan torniin. Eipä siellä puskassa mitään näkynyt vieläkään, mut fiilis nousi aika pirun korkealle. Kun kuulin sissien lukumäärästä, en tosiaan meinannut uskoa että veditte noin pienellä joukolla niin hyvää settiä.. nyt melkeen toivoo että pääsisi jatkossakin yhtä pienillä porukoilla vietnamin viidakoihin.

Tässä muutama kuva, kännykällä otettuja ja töissä upattuja joten laatu on mitä on ja kuvia en pahemmin voinut käsitellä paremmaksi. Ääkköset ja välimerkit kärsi inflaatiosta, joten kuvien nimet meni hiukan huonoksi.

http://s6.photobucket.com/albums/y233/sargomas/Cds5/

Videokin löytyy saman linkin takaa, siitäkin vain raakaversio eli ei mitään hifistelyjä musiikin tms muodossa. Kuvassa esiintyvästä tärinästä saa kiittää mavea. ;)

Delta-4, 82nd airborne
Sargo

ViestiKirjoittaja sizzi » 06 Elo 2007, 17:12

Jep. Minunkin puolestani suuret kiitokset kaikille järjestäjille, osallistuneille ja varsinkin loppuun saakka pelissä mukana olleille. Peli oli mukava ja tunnelmallinen. Lisäksi tekemistä riitti ihan kiitettävästi (ainakin harvoilla loppuun saakka olleilla congeilla :D ).

Paikoittain tiheä kasvillisuus tarjosi todella hyvät edellytykset congeille tehdä "hit and run" tyyppisiä iskuja ja väijytyksiä ja paeta huomaamattomasti? pois paikalta.

-----------------------------------
Seppo Tuura
AST-Sturm
sizzi

ViestiKirjoittaja Drude » 06 Elo 2007, 17:19

Jäppinen kirjoitti:
Bunderjäger kirjoitti:
Myös kysymys: Mitä tuossa kylässä tapahtui vähän ennen kuin Charlie 3 sai sen siviilin kranaatin niskaansa? Näin tornista että toinen jenkki kävi toiseen kiinni ja kaatoi maahan. Oliko joku vakavampi yhteenotto vai leikkimielinen tappelu (ei siltä näyttänyt)?

Teemu Korpiaho
Charlie 3

Yhteenotto oli monien asioiden sekaannus, sillä muilla jenkeillä kuten minulla oli tieto että siviilit on siviilejä ja niitä kohdellaan asianmukaisesti. Jos tämä "Etelä-Vietnamilainen" olisi kertonut ajoissa tarkoituksensa niin häntä ei olisi tarvinut kohdella niin. Asiat on sovittu toisen osapuolen kanssa, toivon myös ettei jatkossa tule tuollaista " sooloilua" vaikka asian tarkoitus perä oli hyvä.

Sanoin tästä useaan otteeseen kyllä että ilman aseita ei ryhdytä tekemään mitään ellei meitä kohtaan juuri sillä hetkellä kohdistu voimatoimia mutta eräille yksilöille se ei tuntunut uppoavan päähän.
Simo "Drude" Sorvari
--------------------------
Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen
Drude

ViestiKirjoittaja Sgt.Wulf » 06 Elo 2007, 19:29

Sanoin tästä useaan otteeseen kyllä että ilman aseita ei ryhdytä tekemään mitään ellei meitä kohtaan juuri sillä hetkellä kohdistu voimatoimia mutta eräille yksilöille se ei tuntunut uppoavan päähän.

Niin, paitsi että siviili nakkasi kranaatin, kun jenkit hakkasivat siviilejä, ja ampuivat teloittamalla.
Kalle-Erik Vähäkylä
Sgt.Wulf

ViestiKirjoittaja Roska » 06 Elo 2007, 21:01

Windi^ kirjoitti: Ja tämä "sankari" joka ei tosiaan kunnioittanut näitä Suomessa jo kauan käytössä olleita turvaetäisyyksiä 3J aseille. Minun tuurini oli. että se 3-4m päästä ammuttu laaki ei tullut ihan suoraan kaulaa, vaan viistosti. Eikä Carbineen 2m päästä ampumasi kuti ollut yhtään sen turvallisempi. Ja turha vinetä heittimistä, ne kronottavat 80m/s jos sitäkään. Hommaa back-up tai jätä ampumatta. Oli meinaan aika monella meidän ryhmästä käämien palaminen hyvin lähellä ja tällaista tilannetta en ikinä halua mihinkään peliin.

Hetkinen nyt! Ettei asia lähde käsistä ja legenda lennä liikaa, tuon tähän nyt oman sanani. En sen kummemmin ala riitelemään aiheesta, mutta nyt tuntuu vähän mopo karkaavan teidän käsistä.

Aseeni on ehkä uutena 3J ase, mutta nykyisessä kunnossaan ja silloisella kaasulla ei moisiin tehoihin päästä. Uskon, että osumat sattuvat mutta ei nyt sentään näin.

Carbinen tapauksessa seisoin kylläkin kauempana kuin 2 metrin päässä (4 perhaps?). Myönnän, että tuo laukaus oli varmasti ikävä, osui sellaiseen kohtaan mutta kyseessä oli täysin refleksilaukaus. Carbine sattui ilmestymään sivuuni yhtäkkiä ja säikäytti minut paukauttamalla oman pyssynsä siinä. Refleksit sitten pistivät ampumaan äkkiä takaisin. Tässäkin tapauksessa teitä ampuneita oli sen kaksi, eli en minä yksin teitä ampunut. Sinua yritin ampua kypärään, ilmeisesti en osunut - anteeksi siitäkin - tilanne vain oli minun kannaltani hankala, olin sentään yksin teidän vieressä enkä yhtään tiennyt kuinka monta tai paljon teitä oli siinä vieressäni, ja hieman aikaisemmin olitte vielä ampuneet pitkähköjä sarjoja aivan viereeni, joten...

Mitä tulee siihen, että olisin useammin ampunut läheltä ihmisiä, joudun kyllä toteamaan että tuo oli ainut kerta ja olen tosissani pahoillani kaulaosumasta ja carbineen osuneesta osumasta. Pidin koko muun pelin ajan reilua etäisyyttä pelaajiin, mutta tuossa tilanteessa te ilmestyitte aivan yhtäkkiä viereemme, eikä irtautuminen huomaamatta olisi ollut mahdollista.

Cammer huomautti minulle kyllä asiasta, tosin jo silloin ihmetytti se että olisin ampunut ilmeisesti kahdeksaa ihmistä läheltä. Ilmeisesti legenda oli jo lähtenyt liikkeelle.

Meidän osapuolella oli minun lisäkseni tilanteesta riippuen AINAKIN 3-4 muuta tehokkaalla kiväärillä varustautunutta pelaajaa, ehkä joku heistä sitten ampui läheltä, en tiedä. Itse en ollut vastaavissa lähitilanteissa kertaakaan muulloin.
Roska

ViestiKirjoittaja Drude » 06 Elo 2007, 21:06

Roska kirjoitti:Cammer huomautti minulle kyllä asiasta, tosin jo silloin ihmetytti se että olisin ampunut ilmeisesti kahdeksaa ihmistä läheltä. Ilmeisesti legenda oli jo lähtenyt liikkeelle.

Meidän osapuolella oli minun lisäkseni tilanteesta riippuen AINAKIN 3-4 muuta tehokkaalla kiväärillä varustautunutta pelaajaa, ehkä joku heistä sitten ampui läheltä, en tiedä.

Siellä puskissa oli useampi congi sillä hetkellä. Tulin myöhemmin paikalle kun tämä tilanne oli ohi ja juttelin poikien kanssa, joten tosiaan eiköhän joku muukin niitä kuulia ole lennättänyt kuin Roska.
Simo "Drude" Sorvari
--------------------------
Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen
Drude

ViestiKirjoittaja Roska » 06 Elo 2007, 21:11

Lisäyksenä vielä, että tuossakin tilanteessa meitä oli kolme congia tehokkaiden kiväärien kanssa siinä. Jäätiin teidän ja muiden jenkkien väliin jumiin, kun oltiin siirtymässä sinne tien toiselle puolen.
Roska

ViestiKirjoittaja Sgt.Wulf » 06 Elo 2007, 21:52

Jäppinen kirjoitti:
Yhteenotto oli monien asioiden sekaannus, sillä muilla jenkeillä kuten minulla oli tieto että siviilit on siviilejä ja niitä kohdellaan asianmukaisesti. Jos tämä "Etelä-Vietnamilainen" olisi kertonut ajoissa tarkoituksensa niin häntä ei olisi tarvinut kohdella niin. Asiat on sovittu toisen osapuolen kanssa, toivon myös ettei jatkossa tule tuollaista " sooloilua" vaikka asian tarkoitus perä oli hyvä.

Itseasiassa, musta oli ihan hauskaa, että mua pahoinpideltiin, ja lopuksi ammutiin. Vedin roolia ihan täysillä, ja se sopi kuin nenä päähän. Etelä-Vietnamilaiset, US Armyn riveissä olevat tiedustelijat, olivat tunnetusti erittäin väkivaltaisia ja julmia omalle kansalleen, ja olivat usein harmien aiheuttajina. Joskus amerikkalaiset joutuivat tuomitsemaan tai teloittamaan näitä tiedustelijoita niiden harjoitettua silmitöntä ja luvatonta väkivaltaa paikoissa, joissa se oli ehdottoman kiellettyä, kuten vaikka haavoittuneiden JSP.

Siksi siviilinaisen potkimisen ja raivokkaan riehumisen palkitseminen kunnon väkivallalla ja päähän ampumiselle oli musta ainakin ihan helvetin hauskaa. Repliikitkin menivät ihan oikein:

"Sulla ei ole mitään oikeutta olla väkivaltainen näitä ihmisiä kohtaan"

"Ihan vitun se ja sama, mä olen etelä-vietnamilainen, nää on mun kansaa, mähän hakkaan niitä jos lystään"

Niskaperse-ote, heitto maahan ja kuula kalloon.
Kalle-Erik Vähäkylä
Sgt.Wulf

ViestiKirjoittaja Mikojan » 07 Elo 2007, 06:32

Taisi tuo niskaperse-ote lähteä puhtaasti siitä että Jäppinen ja Mä katottiin että meidän mielestä meni pikkuisen yli siinä kohden, kun tönäisit tän tytön jalallas maahan ( emme tosin tienneet taustaanne)

Muuten kylläkin paras peli missä ikinä olen käyny, ammuntaa vähän, tunnelma katossa eikä se nyt oikeastaan haitannut että pelin seuraamuksena sain rytmihäiriöitä ja olin 1 päivän TYKS:ssä

Kiitokset pelin järjestäjille, tunnelma oli todella hyvä ja pimeässä (ja miksei valossakin) itse tuli oltua "kusi sukassa" kun ei tienny koska ja mistä paukahtaa.

Erityisesti kiitän vielä Charlie 3 ryhmäämme, joka oli jokseenkin värikäs ja johtajaamme Mauria (Setämies), joka onnistui varmasti välttämään tämän porukan suurimmat tappiot omilla reittivalinnoillaan.
"Ja eikun suolle pojat" oli yleisin reitti :)

Mikojan kiittää ja kuittaa ja menee vetäsemään rytmilääkityksensä kohdalleen.
Mikojan

ViestiKirjoittaja Carbine » 07 Elo 2007, 07:55

Roska,
Tärkeintä tässä onkin, että tiedostat itse tilanteen ja hyvä niin. Tapaus ei siis ollut niin kärjistynyt kuin luulimme. Lähinnä tuossa jutussa jäi kaivelemaan jenkkipuolelle välittynyt välinpitämättömyys congien ampumaetäisyyksissä, joka sinun kertomasi perusteella saattoi olla liioiteltu tunne. Congeilla kun tuntui tehokkaita kivääreitä olevan miltei joka toisella. Itse näin 3 tapausta, jossa ampumaetäisyys oli alle 5m.

Joka tapauksessa asian opetus on se, että jo 140m/s ampuvalla aseella pitää mielestäni miettiä miten ja mistä ampuu ja kantaa tarvittaessa mukana vara-asetta. Onneksi mitään ei sattunut kenellekään ja seuraavalla kerralla fiksummin. En tiedä miten kovaa sinun aseesi ampuu ja itseäni ei rintataskuun tullut osuma sen kummemmin satuttanut, mutta Windin tapauksessa olisi voinut käydä pahastikin.
- Juho
Carbine

ViestiKirjoittaja Windi^ » 07 Elo 2007, 08:25

Mi throat is sore. Kyllä se aivan perkeleen kipiää teki, kivuliain osumani koko airsoft harrastuksenki ajalta ja kuten jo totesin, onneksi ei tullut suoraan, vaan hieman viistossa jolloin osuma "raapaisi" kaulaani. On siinä mustelma vieläkin. Eikä tälläkään paskaakaan väliä, vaan juuri tämä: noudatetaan niitä jo pitkään käytössä olleita turvaetäisyyksiä/kannetaan back-uppia. En nyt puhu pelkästään Roskalle, vaan kaikille niille, joilla moinen ase kannossa oli.

Asia on mun puolesta siinä, olen palautteeni antanut ja asian turha vatvominen voi loppua tähän.
Sweeter far than life from I found that love was
Sweeter far than love to die as he did
[J.L.Runeberg]
Windi^

ViestiKirjoittaja Sgt.Wulf » 07 Elo 2007, 10:24

Mikojan kirjoitti:Taisi tuo niskaperse-ote lähteä puhtaasti siitä että Jäppinen ja Mä katottiin että meidän mielestä meni pikkuisen yli siinä kohden, kun tönäisit tän tytön jalallas maahan ( emme tosin tienneet taustaanne)
.

Niin, johan sanoin, että tyttö pyysi tappelua ja kovuutta, mutta ainakin muille tilanteessa olijoille se oli varmasti hauskaa. En mitään kaunaa kanna, koska olisin voinut sanoa, että mulla on lupa, jopa toivomus, piestä tyttöä häneltä itseltään, mutta käyhän se näinkin.
Kalle-Erik Vähäkylä
Sgt.Wulf

ViestiKirjoittaja Roska » 07 Elo 2007, 19:12

Windi: Yritin osua sinua kypärään, sillä se oli siinä esillä eniten. Ehkä kuula osui johonkin oksaan ja siitä harhautui sivuun, ole kuitenkin pahoillani.

Jälkeenpäni kävi mielessä, että olisin voinut vaikka huutaa laukauksia tai jotain. Ensi kerralla fiksummin.
Roska

ViestiKirjoittaja Sgt.Wulf » 07 Elo 2007, 19:24

Roska kirjoitti:Jälkeenpäni kävi mielessä, että olisin voinut vaikka huutaa laukauksia tai jotain. Ensi kerralla fiksummin.

Jos olisit huutanut "sarjjajajrsjrajrjajaj", ei sinua olisi otettu vakavissasi, tai saatikka kukaan ottanut osumaa, koska olisi ollut kiistaa siitä, kehen "tähtäsit".
Kalle-Erik Vähäkylä
Sgt.Wulf

ViestiKirjoittaja Roska » 07 Elo 2007, 20:24

Sekin kävi mielessä, että olisiko tilanne johtanut siihen, että minut olisi ammuttu.

Joka tapauksessa, palataan aiheeseen taas. Peli oli omalta osaltani tosi magee, oli pirun kiva ryömiä ja tetsata ja väijytellä amerikkalaisia ja vaania ja juonia kaikkea. Lisää vain tälläisiä pelejä :)
Roska

ViestiKirjoittaja Predators » 07 Elo 2007, 20:39

Kiitoksia pelistä täältä Turun suunnaltakin!

EGT:n miehet pelasivat pelissä osana erikoisjoukkojen ryhmää ja pakko myöntää, että kyllä oli hienoa. Pimeä metsä ja siellä hiippailu antoi meille tiedustelijoille ehdottomasti pelin parhaita fiiliksiä. Tässä pieni referaatti mitä osasto Alfa-male teki pelin aikana. Alkuun lienee syytä siis korostaa, että olimme todellakin tiedusteluosasto, jonka tehtävänä oli alueen tiedusteleminen ja viholliskontaktien välttäminen. Varmistettuja kaatoja ryhmälle kertyikin kokonaista 40 (sodassahan siis kaadot kerrottiin aina kymmenellä eli kokonaissaldo oli 4 nitistettyä VC taistelijaa + Ericin tekemät sotarikokset joista ei sen enempää). Jos et jaksa lukea koko tarinaa, niin hyppää suoraan loppukommentteihin.

---------------------------------------------

Osastomme tehtävä oli siis tiedustella aluetta vihollistoiminnan ja ennenkaikkea etsiä ja tuhota vihollisen kätköjä alueelta. Toiminta alkoi illan hämärtyessä, jolloin osasto siirrettiin hekolla pelialueen koilisreunaan, josta lähdimme siirtymään kohti etelää, lähetysaseman ja vanhojen ranskalaislinnotteiden suuntaan. Osasto eteni puolisen kilometriä metsässä, kun tunnustelijat havaitsivat edessä asemia ja telttoja. Hetken aikaa katseltiin ja kuunneltiin, sitten teltoille ilmestyikin taskulamppu ja liikettä. Hetken aikaa touhua katseltiin kolmestakymmenestä metristä ja todettiin henkilöiden olevan VC:n taistelijoita kokoontuntumispisteellään. Ohjeiden mukaisesti ryhmä perääntyi ja kiersi vihollisryhmittymän ja matka jatkui kohti etelää.

Aikansa tarvottuamme saavuttiin aavemaisen hiljaiselle lähetysasemalle, joka pikaisesti tutkittiin ja todettiin tyhjäksi niin vihollisesta kuin siviileistäkin. Taukopaikaksi valittiin lähetysaseman eteläpuolinen mäki. Tauolla otettiin yhteys komentokeskukseen ja annettiin tilanneraportti lähetysasemasta sekä vihollisen ryhmittymästä. Komento antoi tehtäväksi tutkia ranskalaistukikohta Elainen. Elainesta löydettiinkin ensimmäinen kätkö, joka tuhottiin paikaisesti. Hetken aikaa pohdittiin kätköjä ja tultiin siihen tulokseen, että lähetysasema oli pakko tutkia tarkemmin kätköjen varalta. Niipä kompassi käännettiin jälleen st. Josephin lähetysasemalle. Pelin hienoimmat hetket koettiinkin kuun valossa hopeioimaa kylää tutkittaessa. Äänettömästi jokainen talo koluttiin läpi ja kirkosta löydettiin toinen VC:n kätkö. Tässä kohtaa etelästä tupsahti kylän viereen jenkkien ryhmä, jonka liipaisherkkä tunnustelija avasi tulen kohti erikoisjoukkoja. Onneksi sihti ei tainnut olla kavereilla ihan kohdallaan ja ryhmämme säästyi tappioilta. Tilanne selvitettiin ja osasto irtautui äänettömästi kylästä tauolle.

Loppuyön ryhmämme kolusi pelialuetta ja siellä sijaitsevia asemia. Pari uutta kätköä löydettiin etelästä suon reunalta, jotka tuhottiin ja suunta käännettiin aamun sarastaessa kohti länttä ja sieltä Gung Hon kylään ja takaisin tukikohtaan. Tukikohdassa huollettiin ja levättiin 1100 asti, jolloin käsky kävi auttamaan piste Gabrieliin nalkkiin jääneitä Bravo-2 ryhmän miehiä. Heko heitti erikoisjoukot Gabrielin länsipuolelle, josta suunnattiin nopeasti B-2 ryhmän luokse. Valitettavasti suurin osa haavoittuneista oli jo menehtynyt, mutta viimeinen onnekas oli vielä hengissä. Hänet paikattiin ja heitettiin hekoon muun Bravo-2 ryhmän kera. Seuraavaksi osasto tutki Gabrielin ympäristön ja löysi paikalta kolme varustelaatikkoa. Aikansa laatikoita ihmeteltiin ja tutkittiin ansojen varalta, kunnes ratkaisu pöyräilikin paikalle omin voimin. Paikallinen kyläläinen pyöräili sattumalta tietä pitkin osaston ohi, josta ryhmän noheva räjähde-expertti Malinen koppasi miehen enemmän tai vähemmän vapaaehtoiseksi laatikoiden avaajaksi. Pommeja ei löytynyt, mutta sen sijaan yksi kätkö, joka tuhottiin pikaisesti.

Tässä vaiheessa vihollinen pääsi yllättämään ryhmän ja haavoitti lievästi kahta taistelijaa. Lämärin paikatessa haavoittuneita ryhmänjohtaja Vaajamo otti aloitteen haltuun nitistämällä hyökkääsistä kaksi ja ryhmä pääsi irtautumaan tilanteesta. Heko kutsuttiin paikalle ja osasto saikin pikaisesti kyydin tukikohtaan laataamaan lippaita ja suunnittelemaan seuraavia juonia.

Jälleen huollettiin tukikohdassa tovi sekä kähyttiin hetki vihollisen kanssa kylän ympäristössä, josta saatiinkin muutama vanki, joiden kohtalo jääköön historia kirjoittajien selvitettäväksi. Tämän jälkeen lähdettiin etsimään jälleen kätköjä etelän soilta. Heko heitti ryhmän Gabrielin läheisyyteen, josta suunnattiin etelään soille. Tällä kertaa ei kohdattu vihollistoimintaa, mutta muutaman tunnin soita koluttuamme kätköjä löydettiin kolme kappaletta ja pisteen Elaine läheisyydestä yksi lisää, joka oli missattu yön pimeitä tunteina. Tässä vaiheessa komento antoi käskyn siirtyä lähetysaseman pohjoispuolelle, josta heko nouti ryhmän takaisin tukikohtaan. Paluumatkalla pysähdyttiin kylään, jossa vihollisen tarkka-ampujat olivat haavoittaneet jalkaväen miehiä lääkintämies mukaan lukien. Muutama kaveri paikattiin kuntoon ja jätettiin jalkaväki puhdistamaan kylän alue vihollisista. Tukikohdassa komento ilmoitti tiedusteluosastomme suorittaneet tehtävän onnistuneesti ja kyytimme Saigoniin lähti melko pikaisesti. Laskimme karkeasti osaston kulkemat kilometrit pelissä ja pääsimme noin 15 kilometrin pintaan, joka kyllä tuntui jaloissa seuraavana päivänä.

---------------------------------------------------

Kaiken kaikkiaan pelin järjestelyt onnistuivat meidän näkökulmastamme erittäin mainiosti. Suurin syy tähän lieni sopiva pelaajamäärä sekä rutinoitunut pelinjärjestäjäorganisaatio. VC antoi pienellä ja nopeasti liikkuvilla osatoillaan hienon vastuksen jenkeille, joiden toiminta sekä varustus näytti erittäin hienolta kaikin puolin.

Lisäksi lisäpisteitä pelistä saa monet pienet yksityiskohdat, kuten mm. melko vekkuli, mutta toimiva lääkintäjärjestelmä. JSP ja sitä pyörittävä kipusisko oli oikein hieno lisä pelin fiilistelyihin yleisesti. Oli hauska lukea JSP:n potilaskertomuksia ja kuulla haavoittuneiden tarinoita kentältä.

Iso käsi pelinjohdolle onnistuneesta pelistä ja toinen käsi erittäin toimivalle erikoisjoukkoryhmälleme. Oli todella hienoa hiipiä teidän kanssa pitkin metsiä. Ollaan valmiit reissuun teidän kanssa uudestaan milloin vaan.

Kenties vietnam pelien tulevaisuus onkin tällaisissa pienissä ja toimivissa pelikonsepteissa. Nähdään taas ensi tourilla!

Terveisin,

Olli & Osku
Ryhmän Alfa-Male lämäri ja radisti

----------------------
Olli Vesakoski
Turkusoft ry
puheenjohtaja
EGT
Predators

ViestiKirjoittaja Sgt.Wulf » 07 Elo 2007, 22:24

Et maininnut naisten hakkaamista.
Kalle-Erik Vähäkylä
Sgt.Wulf

ViestiKirjoittaja Setämies » 09 Elo 2007, 00:12

No niin, parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Hyvä peliformaatti, jenkkitukikohdan sijoituksineen, kenttäsairaaloineen ja haavoittumissääntöineen jne. Perhana, olisin voinut jatkaa kummasti vielä yhden vuorokauden, mikä on minulle aika harvinaista.
Congipuolen pelaaminen nopeine iskuineen, väijytyksineen ja tarkka-ampujineen antoi "mukavaa" lisäfiilistä koko pelin ajaksi, odotti pääosin että mistä se kuula tulee...
Kiitokset Charlie-3:lle, oli ilo olla rj:nne!(Varsinkin hereillä ollessa...)
Samoin kiitos muillekin kanssapelaajille sekä järjestelypuolelle.

SFC Uncleman,23rd inf.div.
Ei se oikeesti satu...
Setämies

ViestiKirjoittaja APArecido » 09 Elo 2007, 13:40

Kiitoksia pelinjärjestäjille täältä Vääksystä!
Pakko on todeta, että oli mahtavin peli missä olen ikinä käynyt, vaikka välillä minun ja jäppisen muodostama tarkka-ampuja pari tuntuikin merkityksettömältä, sillä retkemme kilpistyivät Gung Ho:n kylän edustoilla majaileviin kongeihin :) Onneksi kuitenkin lauantaina saimme hekolla kyydin Gung Ho:n kylän itäpuolelle, josta matka jatkui jalan aina kongien respan viereen. Hieman häirintää ja irti.
Mieleenpainuvinta oli kuitenkin sekkailumme Charlie 3:n kanssa, kun onnistuimme eliminoimaan pari Gabriellen tornissa majaillutta jenkkiä kranaatilla :lol:

tätä lisää, kummitus kuittaa.
-jos en onnistu otan epäonnistumisen riskin-
APArecido

ViestiKirjoittaja Ghoosti » 11 Elo 2007, 00:20

Ghoosti

Edellinen

Paluu Charlie Don't Surf-pelit