Windi^ kirjoitti: Ja tämä "sankari" joka ei tosiaan kunnioittanut näitä Suomessa jo kauan käytössä olleita turvaetäisyyksiä 3J aseille. Minun tuurini oli. että se 3-4m päästä ammuttu laaki ei tullut ihan suoraan kaulaa, vaan viistosti. Eikä Carbineen 2m päästä ampumasi kuti ollut yhtään sen turvallisempi. Ja turha vinetä heittimistä, ne kronottavat 80m/s jos sitäkään. Hommaa back-up tai jätä ampumatta. Oli meinaan aika monella meidän ryhmästä käämien palaminen hyvin lähellä ja tällaista tilannetta en ikinä halua mihinkään peliin.
Hetkinen nyt! Ettei asia lähde käsistä ja legenda lennä liikaa, tuon tähän nyt oman sanani. En sen kummemmin ala riitelemään aiheesta, mutta nyt tuntuu vähän mopo karkaavan teidän käsistä.
Aseeni on ehkä uutena 3J ase, mutta nykyisessä kunnossaan ja silloisella kaasulla ei moisiin tehoihin päästä. Uskon, että osumat sattuvat mutta ei nyt sentään näin.
Carbinen tapauksessa seisoin kylläkin kauempana kuin 2 metrin päässä (4 perhaps?). Myönnän, että tuo laukaus oli varmasti ikävä, osui sellaiseen kohtaan mutta kyseessä oli täysin refleksilaukaus. Carbine sattui ilmestymään sivuuni yhtäkkiä ja säikäytti minut paukauttamalla oman pyssynsä siinä. Refleksit sitten pistivät ampumaan äkkiä takaisin. Tässäkin tapauksessa teitä ampuneita oli sen kaksi, eli en minä yksin teitä ampunut. Sinua yritin ampua kypärään, ilmeisesti en osunut - anteeksi siitäkin - tilanne vain oli minun kannaltani hankala, olin sentään yksin teidän vieressä enkä yhtään tiennyt kuinka monta tai paljon teitä oli siinä vieressäni, ja hieman aikaisemmin olitte vielä ampuneet pitkähköjä sarjoja aivan viereeni, joten...
Mitä tulee siihen, että olisin useammin ampunut läheltä ihmisiä, joudun kyllä toteamaan että tuo oli ainut kerta ja olen tosissani pahoillani kaulaosumasta ja carbineen osuneesta osumasta. Pidin koko muun pelin ajan reilua etäisyyttä pelaajiin, mutta tuossa tilanteessa te ilmestyitte aivan yhtäkkiä viereemme, eikä irtautuminen huomaamatta olisi ollut mahdollista.
Cammer huomautti minulle kyllä asiasta, tosin jo silloin ihmetytti se että olisin ampunut ilmeisesti kahdeksaa ihmistä läheltä. Ilmeisesti legenda oli jo lähtenyt liikkeelle.
Meidän osapuolella oli minun lisäkseni tilanteesta riippuen AINAKIN 3-4 muuta tehokkaalla kiväärillä varustautunutta pelaajaa, ehkä joku heistä sitten ampui läheltä, en tiedä. Itse en ollut vastaavissa lähitilanteissa kertaakaan muulloin.